tisdag 15 mars 2011

Träning, träning, träning.....

Förberedelserna inför Mila fortsätter. Det är träning med kvigorna som ska kunna gå fint, stå fint och till sist se fina ut. De ska klippas och tvättas. Så det ligger mycket jobb bakom när man ser alla fina djur på utställningsdagarna.

Iår har vi fått förstärkning av Sabine som var vår elev förra året. Hon och Julia ska visa varsin kviga.

I söndags hade jag planer på att fotografera dem när de tränade men vår lilla bebis och hund tyckte annat så jag fick ge upp.
Igår gjorde jag då ett nytt försök. Efter att ha gett barnen lite mat, bytt blöja, ammat, beställt nya öronbrickor till korna, byltat på bebis, slängt in en maskin tvätt så kom jag äntligen ut. Hann ut innan tjejerna hade tränat färdigt och vad händer då???? Jo, batteriet på kameran är slut.......
Som tur var så fick jag EN bild och det är den som syns här idag :)

Så det blev ett inlägg här iaf. Det är 42 st som har kalvat och det är 36 st kvar. Sen är det 11 tackor kvar att lamma. 39 har lammat. Färska uppgifter från Karl :)

Jag har skrivit upp er beställning på ett lamm, Martin. Jag hör av mig när det närmar sig slakt. Kul att höra hur kalvningarna rullar på hos er.

5 kommentarer:

  1. Hej. Kalle kan väl hjälpa till inne i och med att han ändå inte "tränar", så du kan vara ute och ta kort.Och när du är inne kan du blogga så man ser vad som händer (gärna en bild på Kalle i förkläde för jänmstäldhetens skull). Mvh. Benny

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag gillar Benny :) Och vill du ha en fotograf joddla över till mig och jag kommer med full laddade batterier och tomt minneskort:) jäkla vad djur ni har nu, ser du din kära make ngn gång ? ha det bäst grannen :)

    SvaraRadera
  3. Ingen dum idé alls Benny :) tycker jag. Värre med vad Kalle tycker....Han måste ju visa tjejerna hur det ska vara (tror han ;))
    Bilden på Kalle kommer bli svår att få till, kanske du kan hjälpa till där grannen ; ))

    SvaraRadera
  4. Grattis till framgångarna på Mila.
    Tycker att ni är så snälla mot Kalle,men det hade varit en upplevelse att se Kalle i förkläde, hoppas att Benny hittar ett på Mila,ej så troligt efter att ha sett honom til middag i dag.
    MVH
    Kristian

    SvaraRadera
  5. Ja, ni bara roar er när ni är iväg på utställningar :)) //Karin

    SvaraRadera