lördag 22 augusti 2009

Lite regn..

Idag (igår, klockan är över tolv) har det regnat lite och tröskningen har legat nere. Nu är det "bara" havre kvar ca 7 hektar tror jag att det var. Själv har jag haft fritt idag och varit i stan vilket behövs det med ibland....Skulle till optikern, men det fyllde snabbt på med att åka till Granngården och handla lite stängseltråd, tofflor, olja som inte fanns så det blev en tur till husqvarna-affären för att få olja till gräsklipparen, sen lite matinköp. Så den där lediga förmiddagen försvann fort. Funderar på det ibland när man får kommentarer som . -Jasssååå! du är bara hemma???? Hade inte jag varit "bara" hemma så hade det blivit bra mycket mer jobb för Kalle att sköta. Tråkigt att man ska behöva försvara sitt val ibland. Nu när det har varit skörd så är gården ett välfungerande team. Kalle tröskar, min far kör vagnar till och från, jag hoppar in där det behövs med någon körning då och då, tar hand om djuren lite och barn och hus, min mor tar hand om barnen när jag får köra iväg på bla gräsklippning och sköter trädgård och mat när det behövs....Det är perfekt att bo som vi gör när det är mycket att göra ( annars med för den delen) men det krävs att man visar respekt och förståelse för varandra. Kan passa på att tacka mina föräldrar som ställer upp och hjälper oss varje dag oftast med kort varsel.

1 kommentar:

  1. Måste vara helt underbart för barnen att få ha sin mamma hemma när de kommer från skolan. Apropå att bara vara hemma så frågade de på jobbet hur det kändes att börja nu på hösten, jag svarade att det var som att vila upp sig! I och för sig lite ironiskt men hemma finns det att göra för att fylla dygnets alla timmar om man orkade. Dina timmar på Pärsons måste väl ändå motsvara en halvtid sommartid.

    SvaraRadera