onsdag 12 september 2012

Gräskörning.....

......fast i mindre skala. Gräset växer bra denna sommar så mitt jobb på Pärsons fortsätter för fullt.
Det är avkopplande att åka gräsklippare. Jag lyssnar på radio och hinner planera lite de där 2,5- 3 timmarna de tar. Sen plockar jag skräp, kör med röjsåg, klipper häckar och lite annat smått som behövs. Idag fick jag binda upp de små träden så att de inte knäcks i höstblåsten.
Det känns att det börjar "hösta" till sig lite nu. Kallt, blåsigt och regn.
 
Kalle kör halm de dagar här är fint väder. Idag skiner solen men ett par regnskurar har det kommit.
Annars så rullar livet här på gården på som vanligt. Det börjar dra ihop sig för köttlådorna.
Vi bytte dator så jag har lite jobb framför mig med att föra över alla mailadresser till er köttlådekunder. Skulle ni inte få något mail den närmaste månaden så hör av er så att jag inte har tappat bort er adress.
Jag kommer att använda en ny mailadress till just köttlådorna för att kunna läsa mina mail från andra datorer. Adressen är: alslofsgard@hotmail.se
Den gamla adressen finns fortfarande kvar.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar