fredag 21 oktober 2011

Här hemma...

Här på gården lunkar det på som vanligt. Idag sken solen och limousinerna letar upp den mest vindstilla och soligaste platsen i hagen. Jag har den "lilla" kameran hemma och den fick följa med på morgonturen idag. Jag och min far passade på att båda två gå runt och titta till djuren i det härliga vädret. Min far berättar hur det var förr innan och när min farfar köpte gården. Jag tycker det är spännande att höra hur det har fungerat på gården förr och man blir ödmjuk när man hör vilken arbetsbörda och vilken uppfinningsrikedom de fick ha på landet förr i tiden. Tänk vilken kunskap de hade.
Bilden ovan är på Castro i morgonsolen. Jag vet inte om han "står" snyggt. Jag är inte så bra på det, tycker att djuren är fina även om benet är fram eller bak.....Får nog höra när utställningsansvariga kommer hem :)

Det är mycket vatten i ån och lerigt på vissa ställen.



Höstveten börjar sticka upp i den blöta jorden.




Det var 15 st limousiner i hagen vid " Bassadal" idag med.



Här ser min far till att djuren hemma i stallet får ensilage.









Djuren mår bra.



Nu när Kalle inte är hemma så är den gröna traktorn min ;)



Härligt med flera generationer på gården. Under tiden som jag och min far ser till djur och gård så är Jonna inne hos mormor och myser. Snacka om teamwork och alla behövs för att det ska flyta på bra.


Detta var lite vad Team Gården har sysslat med idag. Ska bli spännande att se om det kommer foto från Team Elmia som fått med den stora kameran.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar