onsdag 15 februari 2012

Längtar till våren..

Igårkväll så var det 1 + grader varmt ute och det regnade på rutorna. Men snön ligger kvar idag och så blev det isigt på en del håll. Jag längtar efter våren och att snön ska försvinna.

Tänk när det är så där lagom varmt och man inte behöver bylta på sig en massa kläder.
Då brukar jag att försöka att sitta på verandan på kvällarna med mitt te och smörgås och bara ha det bra. Buxbomshäcken framför huset planterade min farfar på 1940-talet och den är så fin, tycker jag.
Nu läste jag i ATL, i tisdagstidningen att det har kommit en Buxbomssjuka!!!! Det finns inget att göra och den är redan spridd på kyrkogårdar i Skåne.

Det känns som om alla växter på vår gård ska drabbas. Först var det almarna som alla är stendöda vid det här laget. Kalle håller på att såga ner de som är kvar nu när det är för kallt att gjuta och bygga. Sen kommer nu buxbomen??? Jag var inne på denna blogg som hade bra information om buxbomssjukan http://stocksundgarden.blogspot.com/2011/08/sjukdom-pa-buxbom-svampsjukdom.html
Jag har planterat lite nya buxbomshäckar uppe i kryddträdgården men det är väl bara att glömma dem nu....TRÅKIGT!

Sen kommer väl askarna att drabbas, boken har väl ngn sjukdom och jag vet inte vad. Här kommer försvinna mycket grönt och fint på vår gård känns det som...

3 kommentarer:

  1. Grattis till två tjurar som klarat prövningen

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående inlägg!!! Vi längtar också till våren speciellt när du lägger in så fin bild ! Birgit o. Sven-Åke

    SvaraRadera
  3. Våren kom till Skåne den 17feb.
    MVH Kristian

    SvaraRadera